Jak robić zakupy? Chwyty marketingowe

1. Zaplanuj, co masz kupić (zaplanuj posiłki)

Wbrew pozorom to ważne, dzięki temu ograniczysz niepotrzebne wydatki.

Warto zrobić swoją listę zgodnie z układem sklepu. Owoce i warzywa powinny znajdować się na górze listy, ponieważ jest to pierwszy dział w sklepie. Produkty mrożone i piekarnicze są na końcu, ponieważ są to ostatnie działy przed kasami.

2. Nie kupuj, będąc głodną!

Jeżeli odczuwasz głód, to jest większe prawdopodobieństwo, że kupisz więcej rzeczy, które niekoniecznie wykorzystasz. Z pełnym żołądkiem zaoszczędzisz więcej pieniędzy. 

Głód sprawia, że ​​jedzenie wydaje się bardziej atrakcyjne i motywuje ludzi do spędzania czasu i wydawaniu pieniędzy na poszukiwaniu, nabywaniu i konsumowaniu 123

Według głodnych klientów wysokokaloryczne potrawy mogą być bardziej kuszące niż zwykle.

3. Pamiętaj o bezpieczeństwie żywności

Wkładając produkty do koszyka należy pamiętać o tym, że niektóre nie powinny się stykać ze sobą.

Owoce morza nie mogą stykać się z mięsem, w innym razie może nastąpić zanieczyszczenie krzyżowe.

Nie kładź żywności wymagającej gotowania z surową żywnością przeznaczoną do bezpośredniego jedzenia.

Produkty z lodówki powinny być składowane w oddzielnej torbie, kupowane ostatnie. Można użyć specjalnych toreb termicznych.

Produktów rozmrożonych podczas drogi nie wolno zamrażać ponownie, to grozi rozwinięciem bakterii: Listeria monocytogenes, Salmonella spp i Escherichia coli 4.

4. Czytaj etykiety

Zawsze czytaj skład, nawet jeżeli na przodzie opakowania masz jasne sygnały, że to zdrowy/wartościowy produkt. Tył jest ważniejszy niż przód.

Etykieta to nie tylko skład produktu, ale też wartość odżywcza, termin przydatności do spożycia.

Unikaj cukru na pierwszym lub drugim miejscu.

Pamiętaj! Nie wszystkie E są złe. Gumy guar, guma ksantanowa czy barwniki takie jak chlorofil, ksantofil, kurkumina są naturalnymi dodatkami do żywności.

Bardzo dużo cukru zawierają, oprócz oczywistych słodyczy: ketchup, produkty mleczne smakowe, płatki śniadaniowe, desery, serki homogenizowane, jogurty smakowe, napoje gazowane i niegazowane.

Często produkty light mają obniżoną ilość tłuszczu, ale za to więcej cukru.

Owoce czy warzywa czasem są paczkowane w folie, pomyśl czy warto zabierać do domu koleje plastikowe opakowanie.

rozkład sklepu

5. Rozkład sklepów zmusza Cię do kupowania więcej i więcej…

Sklepy mają odpowiedni rozkład, by konsumenci, kupowali jak najwięcej. Tak, żeby nie ominęli żadnej alejki.

Chleb, jaja, mleko kupujemy codziennie, dlatego jest umieszczone są na końcu supermarketu. Dlatego, żeby przejść obok wszystkich regałów i kupić coś więcej.

Przy kasach zazwyczaj znajdują się batoniki, cukierki i inne drobne słodycze, gazety to produkty impulsowe. Czekasz w kolejce? To na pewno skusisz się na coś słodkiego.

Półki przy zakończeniu regałów rabatowych wystawiają produkty „w promocji”, a tak naprawdę w środku regału znajdziesz tańsze i lepsze produkty.

Najcenniejsze produkty zazwyczaj znajdują się na najwyższych półkach, co powoduje powstanie terminu „najwyższa półka”. Dolne półki powinny zawierać produkty „docelowe” lub te, które ludzie szukają i kupują bez względu na cenę lub promocję. Dolna półka jest zarezerowana dla najmniej popularnych lub ogólnych produktów.

Na wysokości Twoich oczu będą produkty, które sklep chce sprzedać w największej ilości, prawdopodobnie ma umowę z jakąś marką lub firmą.

Producenci żywności często stosują też manipulacje wielkością produktów. Kierują się zasadą, że większy jest lepszy. Konsumenci chętniej sięgają po większe optycznie produkty, lecz nie zawsze większe objętością, ale większe ceną.

Przygotowując ekspozycje produktów, sprzedawcy naprzemiennie rozkładają zielone warzywa z produktami o jaskrawych kolorach, takimi jak marchew lub czerwona papryka, aby przyciągnąć uwagę konsumenta.

Ciasta w gablotach piekarniczych często mają podkładki koloru czarnego (nie powinny być białe), wtedy są atrakcyjniejsze wizualnie. Szklane półki w gablotach są bardziej przejrzyste.

promocje

6. Promocje

Wszystkie -20%, – 40% działają na podświadomość, wydaje nam się, że zaoszczędzimy, wydając mniej.

A promocje często są po prostu ściemą. W weekend może być tak, że cena wzrasta, podczas gdy w tygodniu cena jest obniżona. Po prostu znaczek promocja i przekreślona wyższa cena przykuwa większą uwagę.

Drugi produkt 50%, albo 3 za 1 gr  – to częste chwyty sprzedawców. Bez problemu zarobią na nieświadomych konsumentach, jeżeli kupimy więcej produktów niż zakładaliśmy.

Karty lojalnościowe również służą do przyciągnięcia klienta i kupowania tylko w określonym sklepie, również określonych produktów, które są w promocji..

coraz większe wózki

7. Czy zauważyliście, że sklepy wprowadzają coraz większe koszyki/wózki do swoich sklepów? To również chwyt marketingowy

Im więcej jest miejsca w wózku, tym więcej chcesz tam włożyć, zapełnić. Tak działa podświadomość.

Koszyki na wózkach są wygodne i nie czujesz jak jest ciężki. 

Podsumowanie

Świadome kupowanie nie jest łatwą czynnością. Zwracaj uwagę na powyższe punkty, aby nie dać się wciągnąć w niepotrzebne koszty. Wybieraj mądrze i zdrowo!